Delivery Management-företaget Consignor meddelade idag att de har inlett ett samarbete med modeföretaget Superdry.

”Vi är mycket glada att få se Superdry som ny kund hos Consignor. Superdrys investering kommer att ge dem en stark grund att stå på medan de bygger upp ett leveranssystem i världsklass. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Superdry och att som strategisk samarbetspartner kunna hjälpa dem att öka deras servicenivå och lönsamhet, samt ge dem nya försäljningskanaler”, säger Gary Carlile, Managing Director på Consignor Ltd.

Consignor har tagit på sig att samla alla förflyttningar av varor mellan Superdrys distributionscenter, butiker och kunder till en enda plattform, så att de kan hantera hela det globala leveransnätverket på ett så effektivt sätt som möjligt.

”Consignor är det perfekta valet för vår verksamhet eftersom de är flexibla och snabbt kan möta våra ständigt föränderliga affärsbehov, och ge en stabil och skalbar lösning med tillgång till de transportörer som vi föredrar att arbeta med. Dessutom har Consignor en stark vilja att utveckla nya koncept och idéer tillsammans med oss. Alla de här faktorerna är viktiga för oss eftersom vi strävar efter att bli ett globalt digitalt varumärke med hjälp av digitala leveranskedjor och ett förstklassigt utförande”, säger Gordon Knox, Logistics Director på Superdry.

Genom ett intensivt samarbete mellan Consignor och Superdry har vi på mindre än nio månader lyckats integrera Consignor med Superdrys WMS-leverantör JDA på Superdrys distributionscenter i Storbritannien, övriga Europa och USA. Det inkluderar detaljhandel, grossisthandel och e-handel, och dessutom har 40 transportörtjänster lagts till under processen. Vi befinner oss fortfarande i processens inledande fas, men Superdry har ändå redan kunna känna av fördelarna med att använda Consignor för försändelserna:

”Eftersom vi nu kan få fram alla försändelsedata från våra leverantörer inom e-handel, grossisthandel och butiker på ett och samma ställe, kan vi ta mer strategiska beslut när det gäller vad som ska göras nu och vilket som är nästa steg”, säger Ben Willetts, Global eCommerce Service Manager på Superdry.

Sänkta kostnader och förbättrad slutleverans

Consignors teknik hjälper Superdry att ta mer intelligenta beslut, som sänker fraktkostnaderna och förbättrar servicen under slutleveransen.

”Tack vare Consignors transportregler kan vi uppfylla de leveranslöften vi ger våra kunder. Vi har även förbättrat insynen för de kunder som använder tjänsten Klicka och hämta. Eftersom tulldokumenten har digitaliserats går dessutom de internationella leveranserna till våra kunder i utlandet mycket smidigare”, säger Ben Willetts.

Fördelarna med samarbetet mellan Consignor och Superdry är ömsesidiga.

”Vi är stolta över att Superdry har valt Consignor som strategisk samarbetspartner. Superdry är ett globalt varumärke som kommer ge oss möjlighet att utöka våra kunskaper inom detaljhandeln, och därmed hjälpa vår avdelning för forskning och utveckling att ta fram nya funktioner som ger oss starka konkurrensfördelar”, avslutar Peter Tang Thomsen, CEO på Consignor Group.

Fakta om Superdry:

  • Superdry grundades 2003 i Storbritannien.
  • Superdry tillverkar och säljer kläder.
  • Superdry har 515 försäljningsställen under eget namn (helägda butiker, franchisebutiker och upplåtelser).
  • Superdry säljer till mer än 100 länder världen runt från deras 21 internationella webbplatser.
  • Superdry strävar efter en smidig leveransupplevelse med hjälp av förstklassig kundservice och en enkel returpolicy.

Fakta om Consignor:

  • Consignor grundades 1997 och har utvecklats till en global leverantör av programvara för Delivery Management till företag och onlinebutiker som skickar paket och varor.
  • Consignor har världens största transportördatabas.
  • Consignors programvara är en komplett lösning som ger kunderna verktyg för att skicka, spåra, skanna, ta emot och returnera försändelser, och även för att analysera transportflödet.
  • Consignor hanterar försändelser för mer än 10 000 kunder världen runt och räknar med en omsättning 2018 på 20 miljoner euro.

 


Text av Consignor, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo