Mover

Eftersom vi är ett litet företag är det viktigt för oss att ha en bra samarbetspartner som vi har förtroende för och som kan växa med oss. Consignor-plattformen fungerar lika bra nu som den gjorde i början, när vi var betydligt mindre. Vi har stora planer inför framtiden och Consignor växer med oss och är till fördel för våra expansionsplaner

Petter Starheimsæter Gundersen Operations Manager, Milrab.com

Milrab.com: Consignor underlättar utvecklingsplaner och arbetet i vår kundtjänst

 

För den prisbelönta norska e-handlaren Milrab.com är det av största vikt att deras kunder får en perfekt shoppingupplevelse från början till slut. Consignor är ett avgörande verktyg för att uppnå detta och för att företaget ska kunna expandera i framtiden.

Milrab.com är en e-handlare som säljer taktisk utrustning till militären. Butiken grundades 2005 i Kristiansand i södra Norge av Finn Magnus Torall som själv har en  militär bakgrund. Sedan dess har sortimentet och verksamheten vuxit i snabb takt och idag säljer butiken allt från slitstark utrustning till friluftskläder, klockor och ryggsäckar till militären och polisstyrkan i Norge, och även till privatpersoner.

En bra kundservice är avgörande för vår framgång
Milrab.com kan stoltsera med en extraordinär kundservice, bland annat genom att erbjuda en utmärkt leveransupplevelse. Grundaren och EVP of Business Development Finn Magnus Torall förklarar: ”Snabb, precis och enkel kundservice är central för vår verksamhet och en av huvudorsakerna till vår framgång. För att kunna ge en sådan service är det av högsta vikt att informationsflödet till kunden är optimalt. Kunden har rätt att vid varje given tidpunkt veta beställningens status och var paketet befinner sig. Det är först då de kan känna sig säkra och veta vad de kan förvänta sig.”

Milrab.com använder Consignor i sitt dagliga arbete för att hantera leveranserna och understödja arbetet i kundservice. ”Vi är ett litet företag med förhållandevis få anställda och vi vill använda våra resurser på rätt sätt, vilket är att erbjuda bra service till våra kunder och att utveckla vår verksamhet – inte till att hantera leveranser. Det är precis vad Consignor hjälper oss med”, säger Petter Starheimsæter Gundersen, Operations Manager på Milrab.com.

Consignor är ett ovärderligt kundserviceverktyg
Hos Milrab.com används Consignor On-Premises inte bara för att automatisera Delivery Management-processen. Det hjälper dem även att ge bättre kundservice, fortsätter Gundersen: ”Consignor Portal är ett ovärderligt verktyg för vår kundservice. När en kund kontaktar oss per telefon eller via chatten med en fråga om en beställning kan kundservicemedarbetaren enkelt leta upp den. Med sökverktyget går det dessutom att söka på vad som helst – till exempel namn, telefonnummer eller adress – så att kunden inte ens behöver uppge sitt ordernummer.”

Företaget använder Consignor även för att ta fram digitala returetiketter som bifogas e-postmeddelandet med orderbekräftelsen. Kunden kan sedan när som helst själv skriva ut etiketten, något som är av högsta vikt eftersom Milrab erbjuder kostnadsfria returer upp till 365 dagar efter köpet. ”Om returetiketten skulle skrivas ut och bifogas försändelsen i pappersformat skulle den lätt komma bort”, säger Gundersen.

Onlinebutiken använder även Consignors Scan App för att ha kontroll över returnerade artiklar och informera kunderna med hjälp av automatiska aviseringar. Gundersen förklarar: ”När en kund returnerar en artikel skannas paketet vid ankomsten till vårt lager. I samma ögonblick får kunden ett meddelande som bekräftar att paketet har kommit fram. På så sätt undviker vi ett stort antal kundsamtal med frågor om returnerade artiklar.” Med Scan App registreras även beställningar som kunderna hämtar i Milrab.coms demonstrationslokal. När en beställning är färdigställd skannas den och kunden aviseras om att paketet är klart för hämtning. När kunden hämtar paketet skannas det igen.

Förra året ledde Milrab.coms fokusering på kundservice och utmärkta leveranser till att de av en expertjury utsågs till Årets logistikupplevelse på norska eHandelsforums konferens ”The Future of Business”. Det skedde under en prisutdelningsceremoni under vilken de främsta aktörerna i e-handelsbranschen utsågs. Juryn lade tyngdpunkten på Milrab.coms raka kommunikation under hela shoppingupplevelsen, det tydliga utbudet av varor samt deras fördelaktiga leveransalternativ, kostnadsfria leveranser och utmärkta returhantering.

Förberedelser inför framtida tillväxt
Under åren sedan de startade har Milrab.com uppvisat en imponerande tillväxt och för närvarande finns företaget i Norge och Sverige. De planerar dock att utvidga sin verksamhet ytterligare, både till den norska privatkundsmarknaden och till andra länder. Bland annat planerar de att etablera sig i Finland och Tyskland. Gundersen konstaterar: ”Eftersom vi är ett litet företag är det viktigt för oss att ha en bra samarbetspartner som vi har förtroende för och som kan växa med oss. Consignor-plattformen fungerar lika bra nu som den gjorde i början, när vi var betydligt mindre. Vi har stora planer inför framtiden och Consignor växer med oss och är till fördel för våra expansionsplaner.”


Text av Consignor, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo

Milrab.com

  • Grundades 2005 i Kristiansand i Norge
  • Idag ligger huvudkontoret, huvudlagret och demonstrationslokalen strax utanför Oslo
  • Säljer taktisk utrustning för militära insatser samt slitstark friluftsutrustning
  • Cirka 25 anställda
  • Intäkter på över 45 miljoner NOK 2016
  • Fokuserar på att ge en utmärkt kundupplevelse
  • Vann pris för Årets logistikupplevelse 2017 på norska eHandelsforums konferens ”The Future of Business

Fakta

Consignor