Daniel Diness Andersen, CEO, Temashop

Vi lade till tre nya onlinebutiker i vårt system på mindre än 10 minuter och kunde omedelbart börja skicka paket

Daniel Diness Andersen
CEO, Temashop

Integration av nya onlinebutiker på mindre än 10 minuter – Temashop.dk

Temashop.dk har sedan 2009 skickat maskeraddräkter och partytillbehör till kunder i Danmark från sitt lager i Fredericia. Nu expanderar företaget i de nordiska länderna och har även köpt upp tre onlinebutiker. Enligt deras CEO Daniel Diness Andersen gör Consignor det enkelt att skicka paket med korrekt etikett och transportör – till och med under en större pågående expansion. Samtidigt minskar Consignor handläggningstiderna för kundservice rejält.

Enkel integration av nya onlinebutiker
Temashop innefattar för närvarande 10 onlinebutiker och en fysisk butik. Under det senaste halvåret har företaget öppnat en onlinebutik i Sverige och köpt upp tre onlinebutiker. Enligt CEO Daniel Diness Andersen har integrationen av dessa nya onlinebutiker varit helt problemfri tack vare Consignor.

”Vi lade till tre nya onlinebutiker i vårt system på mindre än 10 minuter och kunde omedelbart börja skicka paket”, säger Daniel Diness Andersen om köpet av tre nya onlinebutiker som säljer prylar och presentartiklar.

”Vår ambition är att inledningsvis öppna onlinebutiker i de nordiska länderna för att sedan utöka till övriga Europa. Med Consignor lägger vi enkelt och effektivt till nya onlinebutiker både i Danmark och utomlands. Det var även skälet till att vi valde Consignor till att börja med. Vi byter helt enkelt avsändarens namn och adress i vårt ERP-system Magento, mappar till rätt transportörer, och sedan skickar vi automatiskt rätt etiketter från våra olika onlinebutiker”, säger Daniel Diness Andersen.

Minskad handläggningstid för kundservice
Förutom att integrationen av nya onlinebutiker har blivit snabbare har Temashop även minskat handläggningstiden för varje kundförfrågan tack vare Consignor. Inom kundservice använder de dagligen Consignor Portal för Track & Trace.

Enligt CEO gäller merparten av samtalen från kunderna förfrågningar om sändningsstatus. Det är därför viktigt att Temashops kundservice snabbt och enkelt kan se paketens status. Consignor Portal förkortar handläggningstiden och kunderna får snabbt svar på sina frågor. Temashop använder ävenConsignor för att skicka sms och e-postmeddelanden med track & trace-status till kunderna.

”Vi får dagligen massor av samtal från kunder som vill veta var deras paket är – och då är det enkelt för oss att spåra paketen. Med ett enda klick kan vi hitta statusen för paketet eftersom Consignor Portal är länkat till vårt system”, säger Daniel Diness Andersen och lägger till att Consignor snabbt ger nädvändig översikt.

”På det hela taget gör Consignor oss flexibla och erbjuder en rad alternativ som förenklar många processer som annars kan ta lång tid”, sammanfattar Daniel Diness Andersen.


Text av: Consignor redaktionen, news@consignor.com
Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo google plus logo

Temashop:

  • Temashop grundades 2009 och ligger strax utanför Fredericia i Danmark.
  • Temashop är ledande återförsäljare av maskeraddräkter och partytillbehör i Danmark.
  • Temashop vann priset Børsen Gazelle år 2016 för sin tillväxt och optimism.

Fakta:

  • Fyra av de anställda på Temashops lager har funktionsnedsättningar, till exempel nedsatt hörsel eller artrit.
  • Temashop består av 10 onlinebutiker och en fysisk butik: Temashop.dk, Fastelavn.dk, Ekostumer.dk, Halloween24.dk, Bcos.dk, Kiwi-toys.dk, Kostumer.dk, Gadgets.dk, Skoop.dk, Express-gaver.dk och Kostumeshop i Fredericia, Danmark.
  • På sitt lager har Temashop installerat Consignor On-premises, en av tre tillgängliga versioner av Consignor.
Logo consignor on-premises