Incover

På så sätt effektiviserar Consignor arbetet för våra anställda inom kundtjänst såväl som på lagret. Consignor tillhandahåller även track & trace för våra tusentals kunder som varje månad spårar sina paket på våra webbplatser – track & trace-data som hämtas från Consignor Portal.

Jesper Hvejsel
CEO, inCover

inCover: Vi sparar tid och pengar genom att skicka paket med Consignor

Fri frakt, snabb leverans och förstklassig kundservice är nyckelord för onlinebutiken inCover som säljer tillbehör för smartphones och surfplattor på nätet. inCover använder programvaran Consignor för sina sändningar eftersom den lever upp till deras egna höga krav.

inCover.dk har vuxit från en liten onlinebutik 2009 till att idag, med både en dansk och en norsk onlinebutik, 30 anställda och mer än 52 000 sändningar om året, vara en betydande aktör på den nordiska marknaden. inCovers mål är att tillhandahålla den bästa upplevelsen när de levererar tillbehör till sina kunders smartphones och surfplattor – ett mål som programvaran Consignor stödjer.

Consignor förenklar vår transportprocess. Programvaran gör att vi automatiskt kan boka transport för sändningar så snart vi tar emot beställningar, skriva ut fraktsedlar genom att enkelt skanna beställningar och snabbt och enkelt se paketens status för track & trace. På så sätt effektiviserar Consignor arbetet för våra anställda inom kundtjänst såväl som på lagret. Consignor tillhandahåller även track & trace för våra tusentals kunder som varje månad spårar sina paket på våra webbplatser – track & trace-data som hämtas från Consignor Portal. Detta minskar handläggningstiden för alla beställningar och innebär att vi kan skicka paket både snabbare och billigare”, säger vd:n Jesper Hvejsel.

Bortsett från det faktum att inCover sparar tid på sändningar med Consignor, kan de även använda programvaran till att minska faktureringsfel och därmed spara pengar på fraktkostnader, säger Jesper Hvejsel:

”Med Consignor kan vi få information om alla sändningar och matcha dessa mot transportörernas fakturor och på så sätt undvika att betala för mycket i fraktkostnader.”

inCover har stora planer för framtiden. De strävar inte enbart mot att bli Nordens största e-handlare av tillbehör för smartphones och surfplattor, utan planerar även att expandera till övriga Europa, där Consignor återigen verkar till deras fördel.

”Framöver planerar vi att expandera inCover till Sverige, Finland, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien. Consignor utgör en viktig del i vår arsenal då vi snabbt och enkelt kan komma igång med transportörer i nya länder eftersom vi tack vare Consignor inte behöver ägna så mycket tid åt att koda eller själva konfigurera transportörer. På detta sätt ger Consignor oss friheten att ta rätt beslut”, avslutar Jesper Hvejsel.

inCover använder Consignor On-premises, vilket är en av tre versioner av Consignor. Var och en av de tre versionerna har sina fördelar beroende på verksamhetens typ, men de är i princip baserade på samma programvara. Consignor On-premises är integrerat i inCovers ERP-system Selveo. Detta innebär att deras anställda på lagret inte ser Consignor, utan alla funktioner finns integrerade i ERP-systemet. Detta upplägg gör att inCovers användare kan fortsätta att jobba i ett system som de känner till. De använder sig av Consignor Portal för att spåra paket via inCovers kundtjänst. Consignor är därför inblandade i flera delar av transportprocessen hos inCover.

Steg för steg – så här är Consignor en del av inCovers transportprocess

  1. inCovers kunder gör en beställning i onlinebutiken.
  2. Via onlinebutikens integration med Consignor bokar inCover automatiskt upphämtning av sina sändningar och skickar samtidigt sändningsinformation till transportören.
  3. Personalen på inCovers lager plockar varorna och skriver ut fraktsedlar via Consignor genom att skanna beställnings-id. Fraktsedlarna placeras på försändelserna i enlighet med det format som gäller för respektive transportör.
  4. Transportören tar automatiskt emot sändningsinformation från inCover om vilka paket som ska hämtas upp.
  5. Transportören hämtar inCovers paket och skannar Consignors adressetikett för att uppdatera paketens track & trace-status i Consignor Portal, vilken kan nås både av inCover och deras kunder via inCovers webbplats.
  6. Transportören levererar paketet till mottagaren och skannar Consignors adressetikett för att visa i inCovers track & trace-historik att paketet har levererats.

 


Text av: Consignor redaktionen, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo google plus logo

 

inCover:

 

 

Fakta:

  • Sammantaget skickar Firtals onlinebutiker 220 000 sändningar om året, och har planer på att utöka till 300 000 sändningar under 2017.
  • Alla Firtals onlinebutiker delar ett lager i Lystrup, Danmark. Härifrån skickar de ut onlinebeställningar till kunder över hela Skandinavien och resten av Europa.
  • Firtal har 30 anställda, av vilka tre arbetar inom kundtjänst och 12 på lagret.

 

Consignor