House of kids

Med Consignor minskar vi behandlingstiden för försändelserna tack vare automatisk dataöverföring till transportörerna och utskrift av adressetiketter för leverans och returer. I Consignor Portal kan vi spåra paket snabbt när vi behöver det, och vi kan skapa fraktavtal med nya transportörer eftersom Consignor innehåller världens största transportörsbibliotek.

Per Hoffman Pedersen
Warehouse Manager, House of Kids

En växande webbshop för barnkläder: Consignor effektiviserar vår transportprocess från lager till kund och tillbaka igen

Den populära onlinebutiken för barnkläder House of Kids har sett sin försäljning öka sedan starten 2005. Dess grundare Helle Guldmann förstod tidigt att med det ökande antalet beställningar var det nödvändigt att hitta effektiva lösningar på lagret för att snabbare kunna få iväg varorna till kund. Lösningen fanns i Consignors programvara.

På bara 11 år har den prisbelönta onlinebutiken för barnkläder House of Kids vuxit från att vara en bisyssla med endast fem klädmärken i Helle Guldmanns vardagsrum till att bli ett medelstort företag med ett lager på 1 400 kvadratmeter, 350 kvadratmeter kontor, 100 klädmärken och 14 heltidsanställda. House of Kids fyllde ett tomrum på marknaden med populära klädmärken, rimliga priser, en användarvänlig webbplats, utmärkt kundservice och snabba leveranser. Consignor har bidragit till House of Kids framgångsrika tillväxt sedan 2007.

”Jag anställdes 2011 som Helles femte anställda och har ansvar för lagret. Consignor effektiviserar en stor del av mitt dagliga arbete. Med Consignor minskar vi behandlingstiden för försändelserna tack vare automatisk dataöverföring till transportörerna och utskrift av adressetiketter för leverans och returer. I Consignor Portal kan vi spåra paket snabbt när vi behöver det, och vi kan skapa fraktavtal med nya transportörer eftersom Consignor innehåller världens största transportörsbibliotek. När vi får returer till lagret registreras den returnerade artikeln enkelt genom att returetiketten skannas med hjälp av Consignors kostnadsfria skanningsverktyg Scan App. Samtidigt skickas ett meddelande till kunden om att vi tagit emot produkten”, säger Per Hoffman Pedersen, Warehouse Manager på House of Kids.

House of Kids använder Consignor On-premises, en av tre tillgängliga versioner av Consignor. Var och en av de tre versionerna har sina fördelar beroende på verksamhetens typ, men de är i grund och botten är det samma plattform. Consignor On-premises är integrerat i House of Kids ERP-system Navision. Det innebär att deras anställda på lagret och på kundservice inte ser Consignor, utan alla funktioner är inbyggda i Navision så att House of Kids kan fortsätta att arbeta i de system som de redan känner till.

När House of Kids behöver spåra paket loggar de in i Consignors molnbaserade webbtjänst Consignor Portal som är uppdaterad med försändelsernas aktuella status. Dessutom använder House of Kids Consignors skanningsverktyg Scan App som du kan ladda ned till din smartphone helt utan kostnad så att telefonen kan användas som PDA-skanner. Med Scan App kan du skanna alla typer av streckkoder och uppdatera paketets track & trace-historik. House of Kids använder Scan App för att skanna returer. På House of Kids är Consignor således inblandade hela vägen från bokningen av transporten, via plockning och packning till transport och retur.

Steg för steg: Så här är Consignor inblandade på House of Kids

  1. House of Kids beställer hämtning av sina försändelser via Consignor i Navision och skickar samtidigt data till transportören om försändelsens storlek, vikt och leveransadress.
  2. Plockaren på House of Kids plockar varorna och skriver ut adressetiketter för leverans och retur via Consignor genom att skanna beställningarnas ID. Returetiketterna placeras inuti försändelserna. Leveransetiketterna placeras på försändelserna i enlighet med formatet för den transportör som har valts.
  3. Transportören tar emot automatiskt överförda transportdata från House of Kids om paketen som ska hämtas.
  4. Transportören hämtar House of Kids paket och skannar Consignors adressetiketter för att uppdatera paketens track & trace-status.
  5. Transportören levererar paketet till mottagaren och skannar Consignors adressetikett för att markera paketet som levererat i track & trace-historiken.
  6. Mottagaren kan vid behov returnera paketet till House of Kids med hjälp av Consignors returetikett.
  7. På lagret registrerar House of Kids returerna genom att skanna returetiketten med Scan App, och ett meddelande skickas samtidigt till kunden om att produkten har tagits emot.

Text av: Consignor redaktionen, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo google plus logo

House of Kids:

  • House of Kids grundades 2005 av Helle Guldmann i Odder i Danmark.
  • House of Kids har 14 anställda, varav två arbetar på kundservice och fyra på lagret.
  • House of Kids tilldelades pris för Bästa onlinebutik för barnprodukter 2011, 2012 och 2015 samt Børsens Gazelle-pris 2011 och 2012. Gazelle-priset tilldelas företag som under fyra års tid har haft en betydande tillväxt och minst fördubblat sin omsättning över de fyra åren.

Fakta:

  • House of Kids använder GLS och PostNord som transportörer, men deras kunder kan även hämta sina onlineköp på lagret i Odder.
  • House of Kids skickar även paket till kunder utanför Danmark, till exempel till Tyskland, England och Ryssland.
  • House of Kids använder Consignor On-premises och Scan App på lagret och Consignor Portal på sin kundservice.
Consignor