Mover

”Consignor är så värdefullt för oss. Det fungerar alltid och sparar oss mycket tid i vårt dagliga arbete. Tiden vi sparar kan vi istället använda till att förbättra vår kundvård.”

Kent Medom
IT- och marknadschefen, Curvii

 

Curvii: Consignor optimerar distributionsprocessen, vilket frigör mer resurser till kundservice

Curvii.dk vill ge sina kunder en utomordentlig shoppingupplevelse. För att detta ska kunna uppnås måste distributionsprocessen skötas problemfritt, vilket Consignor hjälper till att lösa.

Onlinebutiken Curvii säljer kläder till kurviga kvinnor, och personerna bakom företaget vill ge kunderna en shoppingupplevelse utöver det vanliga.

Ett sätt man kan se det på är att de på Curvii mäter alla kläder och lägger ut måtten i produktbeskrivningarna online. Att de vill erbjuda en utmärkt kundservice går även att se i Curviis butiker, där kunder kan prova sina kläder i en mysig miljö.

Om du vill ge kunderna en bra shoppingupplevelse är det viktigt att distributionen går smidigt. Consignor har varit en stor hjälp när det gäller detta.

Ett flexibelt system som förenklar arbetsprocessen på lagret
Curvii använder Consignor för att hantera försändelser och kundservice på daglig basis, och systemet underlättar flera arbetsprocesser på lagret.

IT- och marknadschefen Kent Medom berättar: ”Vi har utvecklat en lösning som automatiskt överför en fil med adressinformation till Consignor när en beställning är klar att skickas. Några sekunder senaste skrivs en etikett ut som är redo att klistras på paketet. Det är aldrig några problem med processen och jag har svårt att se hur lösningen kunde optimeras ytterligare”.

Med den Consignor-lösning Curvii har behöver deras lagerarbetare inte ha några tekniska kunskaper. De kan helt enkelt skanna streckkoden på beställningen och sedan tar de automatiska processerna hand om resten.

”Vi har som mål att ge våra kunder en shoppingupplevelse utöver det vanliga. För att lyckas krävs stora resurser för kundservice. Därför är ett system som Consignor så värdefullt för oss. Det fungerar alltid och sparar oss mycket tid i vårt dagliga arbete. Tiden vi sparar kan vi istället använda till att förbättra vår kundvård”, säger Kent Medom.

Ökar chanserna att lyckas internationellt
Större delen av Curviis kundgrupp finns i Danmark, men företaget vill gärna ta sig in på den internationella marknaden, och då är det en fördel att samarbeta med Consignor.

”Consignor gör det också mycket enklare för oss att skicka stora försändelser utomlands. Innan hade vi en lång arbetsprocess, dyra fraktkostnader och ingen spårning av internationella försändelser, men med Consignor har vi fått en mer effektiv process och möjlighet att spåra internationella försändelser. Våra kunder är verkligen nöjda med att vi nu kan berätta för dem hur lång tid det tar att skicka ett paket till ett specifikt land”, berättar Kent Medom.


Text av Consignor, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på  linkedin logo google plus logo

 

Fakta 

  • Curvii har lager och butik i Ikast, Danmark och 13 anställda.
  • Curvii skickar cirka 25 000 paket varje år, varav runt 400 skickas utomlands. Leveranserna utomlands ökar.
  • Curvii har installerat Consignor On-Premises på sitt lager i Ikast.

 

Consignor