Vi vill försäkra oss om att våra kunder har marknadens mest konkurrenskraftiga Delivery Management-lösning. Därför utvecklar vi hela tiden Consignor och uppdaterar systemet med nya, användbara funktioner. I den här artikeln delar CTO Mattias Gredenhag med sig av de funktioner som nyligen lagts till i Consignor och sådana som kommer inom kort.

På Consignor lyssnar vi på vad användarna har att säga, och från våra över 10 000 kunder i olika branscher får vi varje dag nya förslag på utveckling och innovation. Med Mattias Gredenhag i ledningen säkerställer vårt forsknings- och utvecklingsteam att våra användare har den mest konkurrenskraftiga och tillförlitliga Delivery Management-lösning som går att hitta.

”Vi lyssnar på våra kunder och samarbetspartner och deras åsikter är viktiga för utvecklingen av plattformen. Detta gäller såväl transportördatabasen – som växer något enormt just nu både i antal nya transportörer och i antal transportörstjänster – som själva plattformen, där nya lösningar implementeras hela tiden och gör Consignor till en verktygslåda full av funktioner med vilka användarna kan erbjuda bästa möjliga leveransupplevelse och kundservice”, säger Mattias Gredenhag.

Mattias Gredenhag och hans team har nyligen lanserat flera nya funktioner, och ännu fler väntas under 2019.

Nylanserade funktioner i Consignor
Med målsättningen förbättrad kontroll, kundservice, översikt och planering har följande funktioner nyligen inkluderats i Consignor-plattformen:

  • Carrier Performance Reporting: Med verktyget Carrier Performance i Consignor får du en fullständig översikt över punktligheten för dina leveranser: vilka som kom fram på avtalad tid, vilka som kom för sent och vilka som kom för tidigt. Verktyget mäter och jämför punktligheten baserat på det Service Level Agreement (SLA) som du har med var och en av dina transportörer.
  • AI-baserad uppskattning av leveranstid: En ny funktion i Consignor använder AI och maskininlärning för att förutsäga en realistisk uppskattad leveranstid för paketet baserat på stora mängder data från liknande försändelser. Det är ett utmärkt verktyg för att uppfylla onlinekundernas ständigt ökande behov av information om leveransprocessen, och det ger återförsäljaren en möjlighet att vidta proaktiva åtgärder om en försändelse verkar vara försenad.
  • Förbättrad instrumentpanel: Instrumentpanelen i Consignor Portal har förbättrats och visar numera även antalet utgående försändelser och pågående returer. Vi har även lagt till en länk direkt från instrumentpanelen till filtrerade rapporter, vilket gör det enklare att komma åt specifika försändelser.
  • Anpassa Consignor Portal. Skapa ditt eget utseende för Consignor Portal med vårt nya verktyg. Välj ett färgtema och lägg till er logga för ett mer personligt utseende. Detta är ett bra sätt att få Portalen att kännas mer bekant för alla användare och visa ert varumärke. Läs om hur du skapar ditt eget tema här.
  • Ruttplanering i Scan App: Transportörer som inte har något system för ruttplanering kan nu planera sina leveransrutter med hjälp av Scan App. Vi har släppt en betafunktion i den senaste versionen av Scan App med vilken förarna kan skapa en optimerad rutt för dagens leveranser baserat på Googles API:er. Prova den redan idag!

Kommande funktioner i Consignor
Utvecklingen fortsätter och du kan se fram emot följande nya funktioner under 2019. De karakteriseras av förbättrad kontroll, onlineupplevelse och kundservice:

  • DIY Shipping Rules: Vi vill ge användare maximal kontroll över Consignor, och därför gör vi det möjligt för dem att själva ange transportregler via ett nytt, lätthanterat GUI (Graphical User Interface). Kunderna behöver således inte längre kontakta Consignor för att ange eller ändra sina transportregler.
  • Ship Advisor 2.0: Vi försöker förbättra våra kunders betalningsprocesser genom att skapa nya API:er som lätt integreras i deras onlinebutiker. API:erna ger onlinebutikerna tillgång till Consignor-verktyg som förbättrar betalningsupplevelsen för deras kunder, bland annat i form av de snabbaste, billigaste och mest ändamålsenliga leveransalternativen. Vi har till exempel börjat samarbeta med Klarna och vi arbetar just nu med att integrera Consignor direkt i Klarna Checkout (KSS). Det ger en smidigare, tillförlitligare och mer anpassningsbar integrering mellan Consignor och onlinebutiken, och gör att slutkunden kan dra full nytta av Consignors transportördatabas.

Vi hoppas att du får nytta av dessa nya verktyg och innovationer. Om du vill veta mer kan du läsa artiklar om detta i vårt Help Center eller kontakta oss redan idag.

”Det är viktigt för oss att fortsätta investera i utveckling av programvaruplattformen så att vi kan bibehålla vår ledande position på den konkurrenspräglade marknaden för Delivery Management-lösningar, och erbjuda våra kunder den senaste programvaran för deras försändelser. Consignors användare kan vara säkra på att de aldrig blir för stora för vår lösning, utan att Consignor-plattformen hela tiden växer med dem”, avslutar Mattias Gredenhag.

Fakta

  • 70 av Consignors totalt 165 anställda arbetar med programvaruutveckling.
  • Consignors system övervakas dygnet runt, hela året av Consignors egna team. På så sätt garanteras maximal tillgänglighet och stabilitet.
  • Nya transportörer läggs till i Consignor-plattformen varje vecka.
  • Consignor innehåller världens största transportördatabas. Se alla transportörer här.

 


Text av Consignor, news@consignor.com

Vi kommer att hålla dig uppdaterad inom ämnet leverans. Följ Consignor på linkedin logo