Visa relevanta leveransalternativ i din onlinebutik

50 % av alla konsumenter online lämnar en onlinebutik på grund av bristen på leveransalternativ. Med Ship Advisor i Consignor kan du uppfylla dina kunders krav på relevanta leveransalternativ i din onlinebutik.

Se hur Ship Advisor fungerar i denna korta video.

HUR

  • Ship Advisor är en webbtjänst som kommunicerar med din onlinebutik via API.
  • Relevanta leveransalternativ räknas ut baserat på kundvagnens innehåll och leveransadressen.
  • Ship Advisor integreras med din onlinebutik.

VARFÖR

  • Enkel integrering.
  • Visa leveransalternativ som möter dina kunders behov.
  • Öka försäljningen online.
  • Få lojala kunder.
  • Håll koll på de senaste fraktavgifterna.

VAD ÄR SHIP ADVISOR I CONSIGNOR?

Ship Advisor är en samling verktyg i Consignor som du kan använda för att visa de bästa leveransalternativen i samband med betalningsprocessen i din onlinebutik. Ship Advisor räknar ut leveransalternativ baserat på leveransadressen och kundvagnens innehåll. Relevanta leveransalternativ är av högsta vikt för konsumenter när de väljer vilken onlinebutik de ska handla i. På det här sättet får du nöjda kunder som är lojala till din onlinebutik, samtidigt som du ökar försäljningen online.

Ship Advisor informerar kunden om fraktkostnaden och leveranstiden för varje alternativ. På så sätt kan kunden själv välja det leveransalternativ som passar bäst.

SÅ HÄR FUNGERAR DET

Ship Advisor integreras i din onlinebutiks betalningsprocess, där lämpliga leveransalternativ räknas ut för kunderna baserat på de transportörer du har lagt in i Consignor.

Ship Advisor är en del av Consignor-programvaran, men programmet arbetar separat från Consignor. Ship Advisor kommunicerar med din onlinebutik via API för att få information om kundvagnens innehåll, leveransadressen, hur beställningen ska paketeras och vilka transportörer du har lagt in. Sedan räknar programmet ut leveransalternativ åt kunden. De uträknade leveransalternativen skickas omedelbart tillbaka till din onlinebutik via API, och kunden kan nu välja vilket alternativ som passar bäst.

Ship Advisor kan även integreras med andra system. Om du är grossisthandlare och behöver beräkna fraktavgifter kan du göra det i ditt ERP-system.

UPPHÄMTNINGSPLATSER, FRAKTAVGIFTER OCH EGNA LEVERANSPLATSER

Dina transportörer kanske erbjuder olika leveransalternativ beroende på t.ex. ort och tjänstenivå. Ship Advisor håller reda på alla olika alternativ och presenterar bara relevanta alternativ för din kund. Samtidigt informeras kunden om fraktavgifterna för de olika alternativen som visas. Avgiften beräknas baserat på ditt individuella kontrakt med transportören, och du kan enkelt ta hänsyn till rabatter eller fakturera tilläggsavgifter för extratjänster.

Dessutom ger Ship Advisor dig chans att förvandla din egen fysiska butik till en upphämtningsplats, eller kanske till och med introducera en egen frakttjänst i lokalområdet. I samband med detta kan Scan App i Consignor hjälpa dig med att skanna och spåra försändelser. Läs mer om Scan App här.

 

Klicka här för att läsa mer om de tekniska kraven för att implementera Ship Advisor i din onlinebutik i vår Help Center.

 

Kontakta oss gärna om du har några frågor rörande Ship Advisor i Consignor. Kontakta oss här.