Home · Consignor Plattformen · Kundservice · Action Center
Cost Tracking symbol

Att vara proaktiv förbättrar leveransen för dig och din kund

Med Action Center i Consignor kan du förbättra din kundservice på flera olika sätt, t.ex. genom att skicka paketaviseringar till dina kunder, få enkel tillgång till Track & Trace på dina försändelser samt genom att få en överblick över dina transportörer och uthämtningsställen.

Action Center gör det möjligt att skicka aviseringar till dina kunder och få kontroll över dina försändelser och förare.

HUR

  • Action Center är en funktion i Consignor Portal.
  • Action Center är ansluten till Scan App.
  • Du ställer in Scan App i Action Center.
  • Scan App överför skanningar, signaturer och GPS-data till ditt Action Center.

VARFÖR

  • Håll dina kunder informerade om beställningar och erbjudanden.
  • Gör leveransupplevelsen bättre genom att vara proaktiv.
  • Förbättra din kundservice.
  • Track & Trace.
  • Överblick över förare och kapacitet.
  • Kontrollera pågående försändelser.
  • Ta bättre beslut baserade på uppdaterad information.

VAD ÄR ACTION CENTER I CONSIGNOR?

Action Center är en funktion i Consignor Portal som hjälper dig att på egen hand spåra försändelser och få kontroll över leveransprocessen. I Action Center kan du rapportera och konfigurera händelser och förare. Du kan använda det tillsammans med Consignors skannerverktyg Scan App.

Det går att använda Action Center för följande saker:

  • Konfigurera händelser för dina förare/användare.
  • Ställa in regler för streckkodsvalidering, t.ex. att den skannade streckkoden måste vara 20 tecken lång.
  • I realtid spåra dina förare/användare som använder Scan App.
  • Få en detaljerad överblick över förare/användare som är inloggade i Scan App och redo att hämta försändelser.
  • Se en förares tillgängliga kapacitet, t.ex. om du har en extra hämtning hos en kund och behöver hitta en tillgänglig förare i närheten.
  • Skicka sms- och e-postaviseringar till dina kunder rörande olika typer av händelser, t.ex. när försändelsen lastats eller är redo för leverans. Sådan information är värdefull för kunder som väntar på sin försändelse.
  • Skicka filexporter till externa system i olika format, t.ex. XML, JSON och CSV. ERP- och WMS-system, men även andra system, kan dra nytta av sådana exporterade data.

SÅ HÄR FUNGERAR ACTION CENTER

Du behöver logga in i Consignor Portal för att kommat åt Action Center. I Action Center ställer du in Scan App och bjuder in en ny användare.

I Action Center bestämmer du vilka händelser i Scan App som Consignor ska skicka automatiska aviseringar om till dina kunder. Dessa aviseringar kan innehålla vad som helst som du vill informera dina kunder om, t.ex. kampanjerbjudanden eller information om att deras paket har försenats eller skadats.

Med Scan App kan du dessutom spåra försändelser och förare genom att skicka data till ditt Action Center från deras skanningar, signaturer och GPS. Om du skulle få en ny förfrågan om hämtning kan du alltså se den närmaste föraren genom spårningsverktyget i Action Center. Det är ett användbart verktyg för effektiv planering och kapacitetsfördelning. Förutom att hålla dig välinformerad mot dina kunder gör all information i Action Center att du kan ta bättre beslut som baseras på uppdaterad information.

 

Kontakta oss gärna om du har några frågor rörande Action Center. Kontakta oss här.

 

Eller besök vår Help Center där du kan läsa mer om Action Center i Consignor.